Najmodniejsza w ostatnim czasie zabawa strategiczna na świecie, przeznaczona dla tych, którzy lubią mocne wrażenia i sportową rywalizację.
Wymusza ruch na świeżym powietrzu, umożliwia zrzucenie kilku kilogramów, rozwija zmysły oraz kondycję fizyczną , zintegruje każdy zespół pracowników.
W zabawie w „kolorową wojnę” zazwyczaj biorą udział dwie lub trzy drużyny składające się z kilku lub kilkunastu osób, przebranych w mundury moro i maski paintballowe chroniące twarz.
Strzelamy się w lesie, w ruinach starych zabudowań, opuszczonych zakładach lub bunkrach.Uczestnicy zostają wyposażenie wmundury wojskowe, mundury wojskowe i markery z zapasem amunicji.
Wyruszają po przeszkoleniu z zasad bezpieczeństwa pod okiem instruktorów, na pole bitwy po honor i sławę !
Proponowane scenariusze :
1. Zdobywanie budynku
Jedna z drużyn ma za zadanie bronić budunku, na dachu którego umieszczona jest flaga, podczas gdys druga szturmuje budynek. Dojście do budynku z czterech stron, budynek z dwoma kondygnacjami i piwnicą.
2. Leśny pojedynek
Każda z ekip posiada własną bazę z flagą, której broni. Rozpoczynając zabawę uczestnicy niewiedzą gdzie znajduje się baza przeciwników. Celem rozgrywki jest zdobycie flagi drugiego zespołu. Niezapomnianych wrażeń dostarcza gęsty las, w którym znajdują się bazy.
3.Zasadzka
Jedna z ekip przygotowuje zasadzkę, podczas gdy druga poszukuje ukrytej flagi.
4.Konwój
Zadaniem jednej z ekip jest przejście drogą do miejsca,w którym ukryta jest osoba. Osobę tę należy odeskortować w bezpieczne miejsce. Na drodze konwoju dwa budynki piętrowe,budynek parterowy, trzy bunkry (doskonałe miejsca na zasadzkę). Zabawa kończy się gdy eskortowana osoba zostaje trafiona lub dotrze do wskazanego miejsca.
5.Pojedynek
Drużyny na początku rozgrywki stoją za metrowymi murkami oddalonymi od siebie o 20 metrów. W środku znajduje się flaga. Celem gry jest zabranie flagi i wrzucenie jej za murek przeciwników.
6.Oczyszczanie terenu
Zadaniem jednej z ekip jest sprawdzenie czy w wyznaczonym kwadracie nie znajdują się zawodnicy przeciwnika. Do sprawdzenia 3 budynki, łąka i bunkier. Zabawa kończy się gdy wszyscy zostaną trafieni.
7.Bitwa
Zawodnicy stają na przeciw siebie w odległości ok. 30m, formując zwarty szyk. Grupy oddają do siebie salwy na przemian. Przed każdą salwą grupa przesuwa się o krok do przodu.